söndag 13 maj 2012

Dagens loppisfynd

Tro det eller ej men idag har jag varit på loppis och jag hittade såklart en del saker (se bilder nedan). Jag blev ganska paff när jag kom fram till att det inte skulle gå på en förmögenhet utan kalaset slutade på 27kr, men jag klagar inte och ännu så länge är jag nöjd med mina inköp.

Vet ni vad det här är för någon rolig liten manick?
 Jo det ska jag tala om för er och det är en liten mokatjofjäng
som man ska ha när man spritsar småkakor, det trodde ni inte va?! 


Rensade ut tre par skor innan jag åkte så tänkte att jag behövde kompensera för det. Hittade då dessa och de fick följa med hem. Kan tala om att jag nästan får plats med båda mina fötter i ena skon eller galoschen som det nog faktiskt är. Undrar ni vad jag ska ha dessa till så kommer resultatet när jag är klar :) 
 
Den här lilla söta potmonän hade mitt namn på så den fick följa med hem. Men så fort jag packade upp den fick den en ny ägare, storebror tyckte att han hade större behov av en plånbok än sin mamma. Fast jag tror han tröttnar om ett tag så då kan jag nog få tillbaka den.

Jag ska tillägga att jag var på loppisen utan barn, jag var iväg i 3½timme och det var så skönt att få komma iväg och bara få vara Sara en stund. Nu har jag laddat batterierna igen och kan vara mamma Sara ett bra tag framöver eller iallafall nån vecka innan jag kan behöva en timmes uppladdning igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar