fredag 4 maj 2012

Fundileringar en fredagskväll

Sitter och gör just ingenting, blev ju en konstig fredagkväll när det helt plötsligt inte fanns någonting på tv att titta på, eller jag hade säkert kunnat hitta nåt men jag orkar inte leta.

Idag var jag och mina barn på öppna förskolan, det var trevligt men tyckte lite synd om stora sonen han var enda barnet som kunde prata, gå och äta själv. Jag åkte ju dit för att han skulle få leka med andra barn men han ville inte leka med bebisarna berättade han för mig när vi kom dit, han tog istället fram kritor och papper och målade två teckningar. När vi kom hem visade han sina konstverk för mormor som frågade vad det var han hade målat. Då svarar han: "Teckningar!"

Men för att återgå till denna konstiga fredagkväll så uteblev fredagsmyset så tog vi en tur till ica istället, gubben och jag. Vi köpte loss ordentligt både dammsugarpåsar och hamburgedressing så nu jäklar blir det fest :)

Gubbens fredagstriss blev inköpt under vår tur till affären och vi funderade lite över vad man kan köpa om man vinner massa pengar, då kläcker maken ur sig att han nog skulle kunna tänka sig att köpa mark dvs. skog! Asså kommer han och jag från samma planet? Nej troligtvis inte eftersom män är från mars och kvinnor från venus. Han tycker att det kunde vara kul att kunna jaga på sin egen mark. Men hallå en gång till jaga?! Vem är jag gift med egentligen? Det är väl egentligen inget fel på varken att äga mark eller att jaga men det är ju så inte jag och maken (fast de var ju tydligen maken då men strunt samma just nu). Jag kan verkligen inte se varken mig eller maken i vår skog, jag hade gått vilse efter 2minuter och fått krama träd tills någon vänlig själ (läs maken) hade hittat mig och han har ju bättre saker för sig än att leta efter mig i skogen.
Jag får panik och utslag bara jag tänker på att äga skog, massa träd att hålla koll på så att de inte smiter och sen dessutom så kan de komma folk och kissa i min skog, nej det vill jag ju inte.
Som tur var så vann han inget på lotten så nu behöver vi inte fundera mer ikväll på vad vi ska göra om vi blir rika :) Men det är en fredag nästa vecka igen och det är lotto imorgon ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar