onsdag 30 maj 2012

En grötmarodör har flyttat in

Jag kan inte begripa varför man måste vifta med armarna när man äter gröt, fast vad vet jag? Jag äter ju inte gröt! Undrar om gröten smakar bättre om man flaxar, vevar och slår med händerna, roligt var det tydligen, för en av oss gapskrattade hela tiden, jag tänker inte säga vem av oss.

Efter frukosten imorse så hade vi gröt överallt, i håret (både på mig och lilleman), på stolen, i mitt kaffe (nej de var ingen smaksensation som ni måste prova), hunden, bordet och förhoppningsvis lite i lillemans mage.

Så nu sitter jag här och funderar över vad jag kan ta med för mellis när jag ska ut och gå snart, funderade på banan men om han leker väderkvarn när han ska äta den oxå så blir de banan i hela vagnen och då tror jag att jag bryter ihop en smula. Chansa på att han inte blir hungrig? Nej jag är inte galen på de viset. Välling? Krångligt eller är det lätt (jag har inte kommit in i några rutiner vad det gäller maten nu efter amningen, det funkar jättebra hemma men så fort vi ska bort så tappar jag huvet lite). Det får bli en burk fruktpuré och sen några majskrokar så får jag väl sanera vagnen sen om det skulle behövas (lägg märke till om ;) ).

Nu börjar de bli lite bråttom att komma iväg så får hälla i mig kaffet (utan gröt) och sen göra mig iordning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar