tisdag 1 maj 2012

Maj, maj måne...

... jag kan lura dig till skåne.
I skåne finns en apa,
som kan lura dig tillbaka.

Haha vad rolig jag var nu, tror nästan jag skrattar på mig så rolig jag är.
Kanske inte riktigt men maj är det nu, tänk en månad utan R i sig, då kan man sitta på marken utan att bli sjuk det har min mamma sagt och har mamma sagt det så är det så :)

Vi har inte fullt i kalendern men mycket är inplanerat så bara att hålla hårt i stryet och krama sadeln med låren för nu börjar majkarusellen och den som inte håller i sig flyger av cykeln!

Om vi börjar med idag så kommer barnens farmor och farfar på snabbvisit innan de reser vidare på en vinresa till Spanien.
Sen blir min vecka ganska lugn jag ska väga bebisen och lite sånt men mest blir det att vara hemma och vänta ut den här jädra värken jag har just nu.
Första helgen i maj blir det gräsklippning runt vårt hus, tror dock att maken kommer åka själv så då blir det till att hitta på något med sönerna, tror nog att jag kan få med mig mamma på nåt äventyr (en sväng till lekparken är väl ett äventyr).
Andra helgen i maj åker vi till Västervik och dricker vin (svärföräldrarna har ju kommit hem från Spanien då, undra om de köper några blå flaskor, för er som inte vet så dricker jag nästan bara vin från blåa flaskor, får nog göra ett inlägg om blå flaskor men det får bli en annan dag, påminn mig).

Än så länge verkar det väl kanske vara som vilken annan månad som helst men då ska ni veta att bebisen blir 6 månader och veckan efter fyller storebror 3år, så det händer grejer det vill jag lova.
I mitt liv så är maj alltså i princip fullbokat, eller kanske inte men det känns så just nu.  Fast jag vet att det kommer komma många dagar där jag klättrar på väggarna för att jag inte har något att göra, eller inte har något och göra det händer väl aldrig men jag kommer nog aldrig skriva in byta blöja, mata, hämta son eller äta i min kalender.

Nu har jag alltså höga förväntningar på maj så jäkla maj om du inte lever upp till detta då kommer de dröja ett år innan jag tänker träffa dig igen, det kan jag lova! ;)

Denna bilden är ifrån maj förra året, tänk att jag hade lillebror i magen där,
det syns inte på magen men på mina tillhyggen!  


2 kommentarer:

  1. Visst var det väl första helgen i juni vi skulle till v-vik samtidigt va?

    SvaraRadera