söndag 6 maj 2012

Loppisfynd i dubbel bemärkelse

Vid frukosten idag frågade vi sonen om han ville åka på loppis och det ville han så det var bara att ge sig iväg ;)
Vi åkte till en loppis där det är många olika som säljer sitt mög (eller förlåt sina väldigt fina saker som bara står och samlar damm hemma så därför är det bättre att de får nya ägare). Jag hade bebisen i bärsele på magen och  gösta petter vad jag är glad att han inte vägde över 9kg när han låg i magen, det hade varit tungt. 

Sonen fick en förtidig födelsedagspresent (se bilden nedan) det var första loppisfyndet, det andra loppisfyndet var min mormor som vi hittade i köket på loppisen. Hon tittade rakt på oss och fortsatte utan att hälsa så jag gick efter henne och försökte hälsa, men det tog ett bra tag innan hon tillslut kom på att jag hälsade på henne och inte de andra tanterna som stod i köket. Så vi blev bjudna både på fika (på loppisen) och sen hembjudna till min mormor och morfar på lunch och det tackar man ju inte nej till. 

Treårspresent av gammelmormor och gammelmorfar.
Under eftermiddagen har vi varit ute, jag hade dubbla tröjor och vinterjacka på mig medan de andra bara hade en tröja (så blir det när man har ont, då går all energi till de och inte till att värma upp kroppen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar