torsdag 10 maj 2012

Dubbla vinster redan, dan har ju bara börjat

Denna underbara dryck som jag inte kan få nog av, eller frågar ni min mage så håller den inte riktigt med mig men jag brukar aldrig lyssna på den så varför skulle jag börja göra det nu för?
Sitter och väntar på att andra koppen ska bli klar, tog lite längre tid än vanligt efter som jag var tvungen att brottas med filterförpackningen som hade bestämt sig för att jag inte skulle ha nåt mer kaffe idag. HA! Jag vann, den fick så den sprack och alla filter ligger nu löst i lådan :)
Började ju i fel ordning, kaffefiltervinsten var ju dagens andra vinst om vi ska vara petiga.

Den första var att jag fick in storebror på förskolan utan alltför mycket skrik. Han hade bestämt sig för att vara ute när alla andra skulle vara inne så då fick jag lite snyggt bära in honom, det är inte det lättaste att bära in 15kg sparkande treåring som gör allt för att komma loss och skrattar så han kiknar hela tiden för det är ju kul när mamma busar?! Detta ska man göra samtidigt som man försöker hålla någon slags konversation igång med personalen.

Jag: "Den jackan han har på sig är inte... (får springa ut och hämta sonen för andra gången)... vattentät är inte jackan alltså. Men kom hit nu alla andra är ju inne."
Personalen: "Jasså är det en sån dag, kom nu K så mamma får gå hem och vila lite, det ser ut som hon behöver det och ja han har ju regnjacka här så det löser vi" (undra om jag oxå är så lugn på jobbet?)

Sen när jag väl har fått in ungen, tagit av honom skor, jacka och keps (som han förövrigt tog av sig själv och slängde iväg, ignorerade dock de, det var lugnast så) då vill jag ha en kram och då kastar han sig om halsen och släpper upp fötterna från golvet så han blir hängande i min hals, nej det var inte speciellt skönt för min rygg, det var det faktiskt inte. Men jag lämnade utan att han skrek som en galning eller att jag grät floder över att han inte gjorde som han sa, så det får räknas som en vinst :)
Sen fick jag en blöt puss oxå (en sån med tungan utanför munnen, undra vem han har lärt sig de av, eller om det är en helt egen idé?) Men jag gick ifrån förskolan med ett leende på läpparna iallafall :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar