fredag 18 maj 2012

Överraskning i sängen

Hade en väldigt annorlunda upplevelse i sängen inatt, jag har vaknat till lite varje gång jag har rört på huvudet, det har plingat. Pling, pling! Så jag kände mig tvungen att lyfta på huvudet och skaka till lite och det var tyst så jag drog slutsatsen att det inte var hjärnan som hade lossnat och börjat plinga i skallen på mig, så jag la mig ner och somnade jag om. Men vaknade en stund senare av "pling, pling" men fortfarande så satt hjärnan på plats, jag somnade om och så där har de hållit på fram till imorse när jag fick in handen under kudden och kände något som inte brukar vara där, det var nämligen den här lille krabaten som hade hälsat på:


Det här var alltså min sängkamrat inatt och den har en skallra i huvet som jag då har kommit åt med jämna mellanrum. Den har även en grejsimojs som brölar om man klämmer den på "magen" så jag är ju glad att jag inte kommit åt den inatt, då hade vi fått byta lakan både i min och makens säng. Eftersom jag då hade blivit så rädd att jag hade kissat på mig samtidigt som jag flugit över på makens sida för att söka skydd, jag menar jag hade ju ett stort brölande monster i min säng, då måste han ju skydda mig! Nä nu släpper vi den tanken tycker jag och så ska jag gå se vad det finns för överraskningar i sängen ikväll. Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar