lördag 12 maj 2012

Regn, loppis och Pingu

För er som inte är i den här delen av Sverige, så kan jag berätta för er att det regnar i de mörka skogarna i småland. Så vad gör man då en dag som denna? Jo man åker på loppisar :)

Först vad jag och maken på barnloppis, vi fyndade 4par byxor till storebror och en jacka till lillebror, dock hittade vi ingen hoppgunga som vi åkte dit för att leta efter. Så finns det någon därute som vill sälja eller skänka sin gamla hoppgunga till oss så lovar jag att den får ett bra hem här ;) Har en bebis som all sin vakna tid ska stå i knät och hoppa så då tror jag det hade varit perfekt med en hoppgunga.
Sen när vi hade handlat färdigt där, sprang vi en runda i duggregnet på det gamla torget där det var vuxenloppis som alltid på sommaren, så nu är det alltså sommar eftersom den loppisen har öppnat.
Vi åkte därefter hem och jag gav lillebror en slurk och sedan följde jag med mamma till tygaffären och sedan ut i skogen till en ladloppis, där vi fyndade leksaker. Jag hittade en gammal hederlig VHS (Pingu) för 5:- eftermiddan är räddad nu när det har slutat att visa de på svtplay :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar