fredag 4 maj 2012

"Personer du kanske känner?"

Kära lilla ansiktsbok, jag vet att du vill väl när du försöker hitta personer som jag kanske känner, men om jag vill hitta nån jag känner så kan jag leta själv för du gör inget bra jobb.

För att ta några exempel:

  • Mr X - Inga gemensamma vänner, men vi gillar samma glass. Ja det är kanske en person som jag känner?! Eller inte, bara för att jag råkar gilla samma sorts glass som någon så betyder inte det att jag automatiskt känner den personen eller för den delen vill lära känna honom/henne.
  • Fröken Y - 14 gemensamma vänner och vi har gått på samma högskola, men hon började plugga två år efter att jag var klar med min utbildning och flyttat från stan. Fast här kan jag nästan gå med på att vi kanske skulle kunna känna varandra men bara nästan. Vi har aldrig bott samtidigt i någon stad och bara för att vi har så många gemensamma vänner så måste vi väl inte bli vänner eller hur funkar det?
  • Herr Ä - Inga gemensamma intressen, inga gemensamma vänner och en ålderskillnad på 40år. Hur F*N tänkte du här lilla ansiktsbok?
Det här var de tre översta förslagen idag, vet inte om fejjan tycker att jag har för få vänner eller vad det kan tänkas vara men fel blev det hur som helst så idag blev det inga fler vänner på min lista, det är ett som är säkert.
Men som sagt jag är en stor flicka jag kan leta själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar