tisdag 15 maj 2012

Diablo 3 och ett ogenomtänkt beslut

Alltså nu är det här! Det spelet som jag under drygt 6års tid har hört talas om (innan dess var jag lyckligt ovetande om både ettan, tvåan och den blivande trean), det har installerats och godkänts grejer och sen började kampen! Kampen om att få skriva de magiska ordet (lösenordet alltså) för att sedan bli insläppt för att kunna spela. Men det var stopp och belägg, där fick man inte komma in ikväll, det är tydligen mååånga som vill spela d3 ikväll. Nej det är inte jag som vill spela, vem tror ni att jag är. Det är min käre make som vill spela detta spel och visst det kan han väl få.

Men han ska ha klart för sig en sak att ska det köas mitt i natta för ett spel så får han köa själv! För att förtydliga ska det köas för ett dataspel överhuvudtaget så får han göra det själv.

Jag har nämligen för sisådär en fem-sex år sedan tagit beslutet att följa med och köpa ett spel på releasedagen/natten, till mitt försvar så var jag nykär. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jo men en promenad mitt i natten kunde vara lite mysigt, det tar ju max en halvtimme så är vi hemma i värmen igen, det var ju nämligen vinter. Jo hej du, tjena, det var ju verkligen mysigt att stå i kö i 1½timme UTE mitt i natten, mitt i vintern ihop med en massa datanördar som oxå skulle köpa spelet (jo jag vet min man är oxå datanörd men jag försöker att inte tänka på det). Sen blev jag faktiskt förvånad över att det var så många som hade gett sig ut i natten för att köpa ett jäkla spel (jag trodde att min sambo var den enda) och inte var det ett nytt spel heller utan en expansion av ett redan fungerande spel (ja jag är gift med en spelnörd, jag har lärt mig lite under åren som gått). Måste bara erkänna att jag följde med helt frivilligt tror till och med det var så att jag frågade om jag fick följa med, men man lär av sina misstag och jag kan säga att det beslutet jag tog där var inte det smartaste jag har tagit. Så hädanefter får han köa själv :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar