torsdag 24 maj 2012

Ajajaj mina små fossingar

Nu är jag i akutbehov av nya sandaler eller sommarskor som jag kan ha när jag är ute och går eller är ute överhuvudtaget. Var ute en timme på förmiddagen och gick, det var förövrigt underbart men inte för mina stackars fötter som fick gå i mina sandaler från 1876 eller nåt, hade de när jag flyttade till Kalmar för snart 8år sen så gamla är de! 
Nu har jag så ont under fötterna att jag knappt kan gå, tänkte att jag får väl titta på mina stackars fossingar för att se att det inte är nån fara och säga till dem att sluta gnälla. Men då ser jag att jag har fått en BLÅSA! stackars, stackars små fötter. Hur sjutton ska jag göra nu?

Jag har alltså två blåsor under fötterna, en blåsa under varje fot på samma ställe på foten, bra jobbat sandaler. Tack så mycket, vad ville ni med det här? Är det dags för pension nu? Det kan jag ordna men det hade varit lättare för er och för mig om ni hade talat om detta för mig genom att gå sönder istället för att jag skulle gå sönder, det var ju bra onödigt tycker jag. Fast hade ni bara gått sönder så hade jag säkert köpt en yngre släkting till er som hade gett mig blåsor istället, så jag får väl tacka då för att jag förhoppningsvis ska slippa dessa blåsor med ett helt annat släkte av sandaler :) 

När jag tänker efter lite så känner jag igen det här, jag tror att jag har fått samma problem av de här sandalerna varje sommar, det är nog därför de ser nästan nya ut (något omoderna men näsan oanvända) Varför gör jag mig inte av med dem? 

Så nu ska jag bara vänta på att blåsorna lägger sig så att jag kan prova nya sandaler, men vet ni en sak när jag inte har ont i fötterna längre kommer jag ha glömt bort att jag behöver nya skor, så risken finns att det blir en vända till med dessa sandaler nästa år, om jag inte slänger dem idag, men jag tycker inte om att slänga skor, det går ju inte att slänga skor eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar