torsdag 24 maj 2012

Heja Sverige

För visst är det väl så att det är Sverige eller vi som tävlar i Eurovision Song Contest ikväll och det är Sverige eller vi som kan gå vidare till finalen på lördag. Men skulle Loreen inte ta sig till final då är det hon som åker ur tävlingen eller har jag helt fel? Vi svenskar slår oss gärna för bröstet och solar oss i vinnarglansen i medgångar och tar mer än gärna åt oss äran för vad en person presterar. I motgång däremot då får de stå där själva i kylan, då vänder vi dem ryggen för det är minsann inte vårt land som misslyckats det är den individen som misslyckats i sin prestation. Jag kanske överreagerar men så tycker jag att media framställer det och även när man hör folk runt omkring sig prata (jag är säkert likadan, men det gör det inte mer rätt). Detta kanske främst sker inom idrotten men ikväll så tävlar vi ju musik så då är de samma sak här. 

Misslyckande är farligt, eller?! Så länge det inte är jag som misslyckas så är det helt okej ;)

Men nu var de ju inte misslyckande det här inlägget skulle handla om utan det här: 

Ikväll håller jag tummar och tår (ja samtidigt som jag äter, dricker och bloggar) för att Loreen tar sig till finalen på lördag, annars vet jag inte vad jag ska göra på lördagkväll, är ju inte hälften så kul om inte vi har en chans att vinna, så se nu till att du inte åker ut nu Loreen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar