fredag 11 maj 2012

Strumpa i byxan!

Nu har jag testat det där med att ha en strumpa ihoprullad till en boll i byxorna, vet inte om det fick önskat resultat eftersom jag inte la dit den där på mening.
Men en bula blev det allt, kanske inte där killarna sägs lägga sin strumpa utan jag hade min bula i knävecket. Denna bula gick jag runt med en hel förmiddag och en halv eftermiddag, jag var och lämnade storebror på förskolan, var och handlade med mamma och sen hämtade storebror på förskolan igen. Sen på eftermiddagen så började jag störa mig på att det kändes konstigt i knät, blev lite orolig för att det hade svullnat. Men så kom på jag ihåg att jag kände nån knöl i byxorna när jag tog på dem på morgonen och konstaterade då att det måste vara gårdagens strumpa som hade hittat ett mysigt ställe att sova på kvällen innan. Fast då på morgonen hade jag bråttom för att hinna i tid till förskolan (för de låser ju såklart dörrarna vid halv nio om jag inte har hunnit dit med mitt barn?!) så jag hann alltså inte ta bort strumpan och sen glömde jag helt enkelt bort att den var där och började istället oroa mig för mina stackars knän.

Så nu har jag gjort som alla coola killar (eller vilka killar de nu är som har strumpor ihoprullade i byxorna) men det är inget jag rekommenderar det var mest bara obekvämt.

Nästa gång en strumpa väljer att bosätta sig i mina byxor hoppas jag att det är en så här liten, risken finns dock att den väljer att flytta när jag är ute någonstans och då är det tack och adjö med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar