söndag 25 mars 2012

Pigg bebis

Alla andra är trötta och har eller är påväg att gå och lägga sig... utom min lille bebis han ska hålla låda nu har han fått för sig så nu står mamma och vaggar honom i vagnen och han tjoar och skrattar och jollrar som bara den och allt vi vill är att han ska somna så vi oxå kan gå och sova.

Men jag hinner ju skriva ett inlägg till medan han håller på och fjantar sig. Visst han är jättesöt och jättemysig men han kan väl sova nu ska det vara så svårt att förstå att man sover på nätterna och är vaken på dagarna. Men det är mycket bättre att ha en vaken glad bebis än en trött kolikbebis som bara skriker för han har så ont i magen.

Nu trodde jag att han hade somnat men ack så fel jag kunde ha, nu tjabbar han lite till tycker att han borde trötta ut sig själv av allt skitprat han har.

Pratade precis med en kompis på fejjan om vad barnen "ska" kunna när de är si och så gamla och hej och hå vad jag har dålig koll. Med första barnet så läste jag allt jag kunde komma åt och hade stenkoll på att när de skulle vända sig och ge svarsleenden och kunna sitta själva. Den här gången kommer allt som en överraskning och jag vet knappt om han ska lära sig gå eller krypa först, ska han ha kniv och gaffel till smakportionerna eller hur gör man? Läste precis att jag ska mata honom, gjorde jag verkligen det med storebror? Har inte han alltid ätit själv? Kom precis på att det kommer bli kladdigt när vi ska ge bebisen smakportioner, vad har jag gett mig in på? Kladd och slänga iväg tallrik men asså varför glömmer man allt sånt här jobbigt så fort. Men å andra sidan så glömde jag de så fort förra gången så kan det inte ha varit så illa, jag har ju inte fått några men menar jag :P

Missförstå mig inte nu, jag vill verkligen ha mina barn och jag älskar dem överallt annat men kladd hade jag klarat mig utan, men tyvärr så finns det väl ingen kladdfri bebis eller gör det de? Nån finns det säkert bara för att jag skrev att det inte gjorde de... nä nu ska jag sluta skriva innan det ballar ur totalt. För vet ni nu sover min bebis, mormor lyckades söva honom :) Tack mamma!



Coolaste bebisen i stan! Nej han har inte fått tänder men visst sjutton ser det ut som han har det.
Coola bebisen har en cool storebror oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar