söndag 11 mars 2012

Min sista sjukdag, peppar peppar

Idag är det min sista sjukdag. Imorse när vi vaknade så hostade maken som bara den och jag mådde inte heller speciellt bra, så jag sa att han fick minsann vänta en dag med att bli sjuk. Och då gjorde han det. Så nu är vi ungefär lika dåliga så nu väntar vi bara på att barnen somnar så vi oxå kan gå och sova. Imorgon blir det alltså gubben som är sjuk och jag som ska ta hand om barnen och flyttpacka. Jaja jag visste att jag inte skulle komma undan smärtfritt från visningsstädningen (inte för att det var smärtfritt att ha influensa för det var det verkligen inte).

Jag inbillar mig att jag blev så här dålig för att jag ammar och all energi som skulle gått till återhämtning var det en liten igel som sög ut, all vätska jag fick i mig drack han upp. Han är så snäll min lille bebisprins. Men nu ser jag äntligen ett slut på den här jäkla influensan och jag är glad att man inte blir så här sjuk varje gång man får en förkylning. Nästa gång jag blir sjuk tänker jag inte amma utan kan proppa i mig en massa naturläkemedel och vitlök, det gick ju inte den här gången.

Barnen har ännu så länge klarat sig ifrån den här skiten, peppar peppar! På tal om peppar så har stora kille provsmakat pepparkvarnen idag, han tyckte det var starkt och tacka sjutton för de, det är ju peppar lixom.


2 kommentarer: