tisdag 20 mars 2012

Pausa tiden!

Ibland skulle jag vilja pausa tiden, tänk om man kunde trycka på en knapp så stannade all tid, så bra det skulle vara eller?
Tänk om jag stannar tiden när jag har det som allra bäst då är det säkert någon annan som genomgår sin värsta tid. Vem har då rätten att trycka på paus, ska jag göra det för att jag vill ha det så bra som möjligt och sen skita i alla runt omkring mig. Jisses vad populär jag kommer bli då, jag kommer säkert ha många vänner kvar eller nej just det. Jag kommer gå runt i en pausad tid när jag har det som bäst men jag har inga vänner för det mår så dåligt så det orkar inte träffa mig som har det så bra :/

Sen en annan sak, det skulle ju aldrig fungera att bestämma träff med någon en viss tid. För den tiden är ju hela tiden eller inte alls. Då får man stå där och vänta tills man blir grå och det börjar växa mossa på en. Nej för sjutton det är nog lika bra att tiden får gå och så får man ta tillvara på de bra stunderna och sen när det är jobbigt får man försöka att tänka att snart går det över och då kan det bara bli bättre, eller sämre men nog sjutton har man det inte som man har det just nu för alltid iallafall. 


Svammel, svammel så här en tisdagkväll. Sitter själv uppe och bloggar lite, alla andra i kollektivet Gladan sover och det ska jag oxå ta och göra nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar