lördag 10 mars 2012

Dag 10 – Det här hade jag på mig idag

Linslusen nummer ett  
Haha, jag är ju lika grå som jag känner mig!
Trodde ni att jag hade glömt bort listan? Jag önskar att jag hade det men vad sjutton, jag besparar er den röda näsan och de oborstade håret. Det var ju kläderna ni skulle få se idag. Ser ni snörena som ligger slickade längs golvet? De är rent ut sagt livsfarliga och jag snubblar på dem en femtielva gånger om dagen då jag har de här byxorna på mig. Borde göra något åt det men jag vet inte vad och hur så de får snällt hänga där och göra vardagen lite mer spännande.
Det värsta är ändå när nån ställer sig på mina snören när man är och handlar, ibland orkar jag säga till: "Ursäkta men du står på mina snören kan du vara så vänlig att kliva av", andra gånger så försöker jag gå det kan resultera i tre scenarion. 1. Ingenting händer mer än jag ser ut som ett fån som försöker dra loss mina byxor från nån främlings skosula. Och då får jag ju snällt stå där tills obäket behagar att flytta sina fötter från mina byxor/snören. 2. Jag trillar, är ju lite pinsamt men oftast så flyttar den som stod på mina byxor så jag kan skynda mig därifrån. 3. Den som står på mina byxor trillar, det är ju verkligen pinsamt, fast då blir jag ju oxå fri från den hemska främlingens skor och kan då gå iväg några hyllor och lägga mig på golvet skratta så jag nästan kissar på mig. (Ja snubbel är roligt, speciellt om det upplevs live)

 Sådär då kan jag lämna er och veta att ni inte tänker på mina hemska kläder utan på förra gången ni såg nån snubbla, trilla eller tappa smörgåstårta på golvet 2meter ifrån kassan (efter att han har betalat) fast det där sista var inte roligt just då, jag kunde faktiskt hålla mig för skratt fram tills vi kom till bilen. Jag tycker så synd om honom stackarn. Men det är humor på högnivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar