torsdag 29 mars 2012

Treårings funderingar del 1

Skriver del ett eftersom jag förmodligen kommer kunna skriva både en del 2 och 15 ;)

Ofta undrar jag över vad min treåring tänker, idag blev jag väckt av att han sa:
"Måste köpa nya pengar, mina pengar slut, min plånbok är tom."
Ja det är mammas oxå, undra just var han ska köpa sina pengar och vad han ska betala med?

Sen har han börjat med att skrika som Tarzan och sen peka på en kroppsdel som han har slagit i, det är då jag ska fatta att han vill krypa upp i knät och gosa och sen ska jag blåsa på det som gör ont. Testade faktiskt om det fungerade tvärtom och tänka sig efter en stund så trillade polletten ner. Förstå stod han bara och tittade på sin vrålande mamma men sen fick jag en kram och lite salivblandad blås på huvet så då fick jag ju sluta vråla :)

Vill ni ha tips på hur man äter majskrokar? Jasså inte, synd för er för här kommer det iallafall :) Man äter dem på tvären, alltså man biter på dem på mitten så att man får två små stumpar som sticker ut ur mungipan så man ser extra intelligent ut, eller nej just det man ser inte klok ut. Om man inte är 3år för då är man bara söt.
Måste få vara liten ibland fast man är stor kille. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar