måndag 19 mars 2012

Stormvarning

Har precis varit ute på en spännande lite tur med stora pajken. Vi blåste bort till lekparken och där hittade vi en sten som var jättekul att stå på, eller jag fick inte prova med det såg roligt ut enda tills det blåste till ordentligt så sonen flyger av stenen och landar på mage i gräset. Nä usch och fy vilket konstigt väder vi har idag, först regnar det, sen skiner solen, sen snöar det för att 5minuter senare bli strålande solsken igen. Nu blåser det halvstorm ute och solen skiner så hittar man bara en liten fläck där det är lä så är det underbart ute men de där fläckarna flyttar ju på sig hela tiden.

Har varit på studiebesök på sonens förskola idag och det känns fortfarande väldigt bra, det som stör mig är att även denna förskola skriver vilka sjukdomar som finns i huset. Asså jag vill inte veta!! Det går ju inte att vända i dörren med ett barn som man fått tjata på för att komma iväg till förskolan och sen då när man kommer fram så står det en stor skylt om magsjuka eller kli eller vad sjutton det nu är de har i huset. Ska jag då börja tjata på sonen att vi ska gå hem på en gång, jisses vilka konflikter det kommer bli. Men visst man får leva genom sina val, vill jag ta en fajt på en halvtimme eller ha magsjuka i en vecka. Jag säger bara att det bästa hade varit om jag inte visste om vad som finns i huset så jag slipper välja om han ska vara där eller inte, barn blir sjuka på förskolan så är det bara, kan det då inte vara snällt att bespara föräldrarna oron för att det kanske kan bli sjuka snart och istället låta dem njuta av de sjukfria dagarna. Det var bara en tanke från lilla mig.

Sjukfria? Friska kanske det heter :P

Nu måste jag nog slita mig ifrån dator en stund och se så att sonen inte somnar när han kollar på bilar, filmen alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar