måndag 5 mars 2012

Dag 05 – Om jag fick bestämma

Om jag fick bestämma skulle alla äta sockervadd och ha en egen cirkus i skrivbordslådan. Alla cyklar ska vara rosa och bebisar ska komma med storken som de gjorde förr i världen. Vi ska alla tillbedja tvättmaskinen och offra en chokladruta varje torsdag till hustomten så att han inte ska störa oss i vårt fredagsmys. På lördagar är det förbjudet att göra sig illa, bränna ner sitt hus och begå brott, man får inte heller handla eller köra bil för då ska alla vara lediga. Då ska man umgås och spela sällskapsspel och äta godis tills det sprutar hallonbåtar ur näsan.
Cirkus i skrivbordlådan?

Tänk vilken trevlig värld vi skulle få om jag fick bestämma ;)

Fast om jag ska vara lite seriös oxå, ska jag de? Då skulle ni ju tro att jag var en deltagare i miss worldtävlingen, Världsfred skulle nämligen stå högst upp på min lista, inga krig, ingen orättvisa, ingen svält och inga naturkatastrofer, ingen smärta och ingen sorg. Fast ska jag vara helt ärlig så vette katten om jag verkligen skulle fixa till allt det där om jag fick makten att bestämma, skulle jag verkligen tänka på andra då eller skulle mina beslut bara vara utifrån MIG, JAG och MITT? Men har jag samvete till det då?

Nä det här med att bestämma får nog nån annan hålla på med, jag vill kunna sova på nätterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar