söndag 10 juni 2012

Blivit snuvad på en fika

Det är en fullkomlig skandal, jag har blivit snuvad på fikan inte mindre än två gånger idag. Första gången var på leklandet som vi besökte idag, där var jättekul och vi hade en liten kille som blev helt lyrisk över sitt besök, fast rutchbanan var farlig den gick för fort och sen var lejonet läskigt så han gömde sig i famnen på pappa. Annars var det fullt ös i tre timmar med en lite paus för energipåfyllning. Sen tyckte jag att vi kunde fika där oxå men sen beslutade vi oss för att åka hem innan det hela gick överstyr och vi hade haft två gråtande barn med oss hem. Nu fick vi två sovande barn med oss hem och då tänkte vi passa på att åka inom en loppis och det gjorde vi oxå. Men när vi kommer dit inträffar det ofattbara, båda barnen sover vidare fast bilen står still, det har nog aldrig hänt tidigare, så maken får gå ett varv inne på loppisen själv. Sen går vi för att fika (utomhus) men då börjar det att regna så vi åkte hem istället, 7kr fattigare men 2 askfat rikare (maken ska ha till sina cigarrer). Så gick det alltså till när jag missade fikan två gånger samma eftermiddag.

Är trött och har ont ikväll, ryggen protesterar lite efter helgens alla utflykter men jag tänkte att den behöver träna för om en vecka är det semester och då tänker inte jag ligga på latsidan. Nu blir det teletubbies för hela slanten och sen sova tror jag eller om jag ska vara lite vuxen och kanske läsa lite i en bok ikväll eller se ett bones, fast sova låter skönt alltså. Sätter punkt här innan jag svamlar iväg er fullständigt. Morsning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar