torsdag 14 juni 2012

Sådan mamma sådan son eller?

Inom loppet av ett dygn så har både jag och storebror lyckats bita oss själva i fingret när vi äter. Vill bara tala om att det gör jätteont, verkligen jätteont. Nej jag tänker inte tala om hur man bär sig åt, men det måste vara när du minst anar det så att du biter till ordentligt, annars gills det inte.

En annan sak som jag upptäckte idag var att han gör det jag sa att jag skulle göra när jag var liten.
Jag var nämligen ett väldigt envist barn (säkra källor säger detta, jag är däremot skeptisk) och skulle inte lära mig cykla. Så sommaren innan jag skulle börja i tvåan så försökte pappa lära mig att cykla, vi åkte ut till stora parkeringar på stans industrier och tränade, så uppenbarligen så var jag kass på att cykla eftersom vanliga cykelvägar verkar varit för smala. Men jag sa då att jag kunde springa jämte mina kompisar när de cyklade så slapp jag ju lära mig cykla, mycket praktiskt och så att jag kan lösa problem det märktes redan där. Så idag när vi springer till förskolan (det är tydligen den nya, tur att de är sommarlov i 8 veckor så kanske han glömmer av de här dumheterna) då cyklar hans kompisar ifatt honom, men tror ni de kunde cykla ifrån honom? Nej han sprang jäklar i de och vann, min son kom först till förskolan och han är yngst av barnen som tävlade, eller de var ju ingen uttalad tävling men min son vann!

Jag lyckades lära mig cykla den sommaren så jag slapp springa jämte och det hade nog sett dumt ut eftersom det var hjälmtvång på utflykterna i skolan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar