lördag 9 juni 2012

Gekås, tanter och tvåmannatält

Ni som känner mig vet att jag älskar att åka till gekås i Ullared och kommer oftast hem nöjd och glad. Men idag när jag och mamma var där så blev jag jättebesviken över att nästan inga kläder passade mig, det är inte ett dugg kul när man upptäcker att den minsta storleken påminner om ett tvåmannatält som lilla jag har stuckit upp huvet genom. Men jag hittade en massa kläder till både maken och barnen så det är jag hel nöjd med, plus att jag hittade 3 pocketböcker som kommer bli perfekta dammsamlare i bokhyllan undra just när jag kommer ta fram och läsa de böckerna som redan är dammiga?

Sen undrar jag varför vissa kärringar stoppar sandpapper i mormorstrosorna innan de packar in gubben i bilen för en utflykt till Ullared? Jag menar det skadar inte med ett leende eller ett ursäkta när du har kört av hälsenan på mig för tredje gången på två minuter, det är liksom inte så att de gör mindre ont för att du kör på flera gånger. Sen finns det naturligtvis de som ber tusen gånger om ursäkt och de vet inte till sig hur ledsna det är så det slutar med att jag nästan ber om ursäkt för att jag blev påkörd istället bara för att lindra deras dåliga samvete. Olyckor händer och man får ju räkna med att bli påkörd i alla fall en gång under besöket. Sen hör det till med lite rumpgnugg med främlingar oxå när man står i trånga gånger, jag ser det som lite extra närhet och det kan man väl inte få förmycket ut av eller? För att återgå till sandpapperstanterna så måste jag bara säga en sak till och det är att jag förstår inte varför ni asar med er gubben? Är han bara med som chaufför och plånbok eller? För han får ju varken gå dit han själv vill, titta på de saker han  vill, han får inte välja kläder eller för den delen storlek på sina egna kläder så vad ska han med och göra?

Sen när vi körde hem så såg vi exempel på bilar som helt verkade sakna backspegel eller så behöver man inte använda den när man kör på motorvägen vad vet jag, jag har ju bara haft körkort i 8år, åtta år?! Det är ju en sak att min son på tre år gör slalomomkörningar och går in bakom framför sina kamrater när det inte finns någon lucka, det är helt okej beteende när man är tre år och har uppvisning på förskolan. Men när man kör bil på motorvägen och kastar sig ut i omkörningsfilen utan att titta om det kommer någon bakom så fyra andra bilar får hänga sig på bromsen för att inte olyckan ska vara framme, när sedan idioten har kört om bilen han skulle köra om så kastar han sig in framför den bilen som får bromsa och sen är han ikapp bilen framför på mindre än en minut och kastar sig åter igen ut framför de andra bilarna som försöker köra om på ett mer lämpligt sätt och inte kör slalom mellan filerna. Men som sagt vad vet jag?

Fick en sån bamsekram när jag kom hem och den kan jag leva länge på, jag orkade till och med hålla fast vid mitt ord vid ett trotsutbrott tidigare i kväll, alltså borde jag åka till Ullared oftare eftersom det verkar vara hälsosamt med avkörda hälsenor och rumpgnuggningar för en trött mamma som mig. Men jag ska nog undvika tvåmannatälte det var inget positivt med det alls, eller jo att jag upptäckte detta innan jag kom hem (hade tänkt ta kläderna utan att prova, ja alltså betalat dem så klart inte sno, men mamma övertalade mig att prova, tack snälla mamma).

Jag har samlat tantpoäng idag oxå, nej inget sandpapper i trosan, jag har köpt en beige scarfs med rosor på och guldtrådar i, mamma säger att det är en tantscafs och mamma har väl alltid rätt eller?

Tjollahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar