tisdag 12 juni 2012

Gräs, hår och bebisdregel - (Parentesernas afton)

Allt detta har besökt min näsa idag, trevligt? Nej inte på långa vägar, men ibland blir det så. Kanske ska ta det från början, på förmiddagen idag låg jag på rygg i soffan och hade lillebror (inte min lillebror utan min son, kanske hade varit lättare att skriva det från början men orka sudda!) sittandes på magen (han satt ju så klart på sin rumpa på min mage). Sen lutar han sig fram och ska smaka på min näsa, helt okej tills dess att han gör pruttljud med tungan när han har min näsa i sin munnen så det rinner ner en sträng bebisdregel i min näsa, tack för nässköljningen, det var en upplevelse jag helst inte vill uppleva igen.

Sen klipptes det gräs för fulla muggar och storebror (här kan det inte bli några missförstånd eftersom jag inte någon riktig storebror) sprang runt så gräset gjorde frivolter i luften och letade sig sedemera in i min stackars näsa, så jag nös och nös och nös (tur att jag har gjort mina knipövningar och att jag bara nös tre gånger annars kunde de slutat illa).

Storebror blev sedan klippt av maken och han kunde inte bestämma sig för om det var läskigt, gjorde ont eller kittlades (storebror alltså inte maken, för honom var det nog mest smärtsamt eftersom han har ont i ryggen, men det är en helt annan historia) och jag fick hålla honom i handen (gissa nu vem?) då blev jag så klart full med hår som sedan letades in i näsan och tog då gräsets plats så nu kittlas de som bara den och hur mycket jag än försöker locka ut de så har de bosatt sig i näsan. Snart överväger jag en nässköljning a´la bebis men så desperat är jag inte ännu.

Många förklarande parenteser blev det, hoppas ni hängde med för jag tappade bort mig någonstans i näsan så jag hoppas på bättre lycka i nästa inlägg.

Näsan på bilden är inte näsan det handlar om i texten!
PS. Det här är mitt fyrahundrade inlägg och de fick handla om min näsa och dess gäster, härligt så säg! DS


1 kommentar:

  1. Grattis till 400-ade (heter det så)inlägget!!

    Mamma is

    SvaraRadera