torsdag 7 juni 2012

Diskmedel i fontänen

Snart är det skolavslutning och det märks på mer än ett sätt, idag t.ex så såg jag att fontänen var avstängd och det flög diskmedelsskum över hela torget, då vet man att studenten närmar sig.

Idag var jag på sista mammagruppträffen på bvc innan sommaren och vi pratade olycksfall och vår bvc-tant satt och läste innantill ur egenvårdsguiden, sen undra hon om vi hade några frågor och nej det hade vi inte eftersom alla har mer än ett barn så har vi alltså fått den här infon tidigare. Sen sa hon att vi måste skaffa en egenvårdsbok för det är så svårt att hitta info på nätet och dessutom så har man ju inte tillgång till internet överallt. Ehh jo jag har lättare att kolla upp saker på min mobil än att släpa runt på en bok som jag behöver en extra vagn till plus att den där boken inte uppdaterar sig själv med det senaste inom forskning. Nä nu ska jag sluta gnälla om detta och hoppa över till nästa grej som faktiskt oxå är lite gnäll.

När jag kom fram till parkeringen så var det någon som hade parkerat så nära min bil att jag knappt kunde öppna förardörren. Svär halvhögt över att folk inte kan parkera och med tanke på att över hälften av alla platser var lediga så kunde ju den här personen valt en annan. Tränger mig i alla fall in och låser upp bilen då hör jag ett illvrål från bilen, tur att jag har gjort mina knipövningar annars hade blivit blött i byxan och jag som har rosa byxor så hade de ju synts.Tittar in i bilen och ser att de sitter två tjejer som förmodligen lånat pappas bil och är ute på egen hand för första gången eftersom den ena av dem hittade ett körkort bland frukostflingorna (nej jag har inga fördomar alls jag lover, eller okej då lite kanske). Tänker då att de ser ju att jag inte kan öppna dörrarna på min bil så de kanske flyttar sig medan jag sätter in lillebror i bilen från fel håll, jag får alltså klättra in på andra sidan och sitta i bilen och sätta fast honom, vilket inte alls bli lika bra som om jag hade fått göra som jag alltid gör. Men tror ni att de flyttar på sig? Nej inte ens när jag ska sätta mig på förarplatsen för att köra iväg och nästan gnider rumpan i fönstret på deras bil så kan de flytta på sin bil, sa några väl valda ord och blänger ilsket på dem och då har de krupit ihop så de ligger dubbelvikta i sätet. Stackars små flickor, de ska vara glada att jag inte har pms idag och att jag hade fått i mig två koppar kaffe, sen var det ju den fina sidan på bilen som de hade parkerat nära så kunde ju inte använda mig av dörrarna där heller, annars så vet jag inte vad jag hade gjort ;) Undra just om de var samma som har hällt diskmedel i fontänen?

Jag verkar nog lite bitter idag men det är jag inte, behövde bara få gnälla lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar