lördag 23 juni 2012

Köttbullar, vaskning och lite sill eller var det fläskkorv?

Det blev en lugn midsommarafton igår, hela huset var mer eller mindre förkylda men allt eftersom dagen gick och regnet kom så blev vi piggare och piggare, så det var alltså en del allergi blandat med förkylning.

Storebror åt bara köttbullar igår, eller ja några jordgubbar och lite rabarberpaj slank ner oxå men mest köttbullar och det kan man säga märks i blöjan idag, men nog med skitprat nu.

Maken som inte tycker om sill tar alltid sill vid jul, påsk och midsommar för att se om han blivit vuxen ännu, för tydligen är det vuxet att äta sill, jag tror han vill åt snapsen, för man får inte dricka snaps om man inte äter sill. Enligt maken smakade löksillen fläskkorv?! Undra just om det var före eller efter snapsen?

Igårkväll/natt skulle mamma och pappa hem till några kompisar och när de hade gått utanför dörren så kom jag på att jag måste fråga om de har nycklar med sig, vill ju inte bli väckt mitt i natten för att vi har låst dem ute från sitt eget hus. Så jag öppnar ytterdörren och där utanför står mamma och knyter skorna, hade hon stått 5cm närmare dörren så hade jag puttat ner henne för trappan med näsan först, det hade ju varit ett trevligt avslut på midsommaraftonen, tänk att förklara detta när man kommer upp på akuten med sin stackars lilla mamma. "Jag råkade putta ner henne för trappan med ytterdörren!"

Höll nästan på att glömma vaskningen, det vaskades en 5centiliters flaska Bäska droppar igår, det ni, vi smålänningar vi kan vi oxå.

Hoppas att ni andra har haft en minst lika trevlig midsommar som vi har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar