torsdag 21 juni 2012

Premiärtur, allergi och guldfisksmake

Sådär ja då var premiärturen med rumpskorna avklarad och jag tycker att de skötte sig alldeles utmärkt, jag trampade inte en enda människa på tårna när jag var och handlade. För det fick nämligen bli en första tur med skorna i mataffären, jag får ju inte ha skorna på mig så länge i början så då var det ju perfekt med en handlerunda. Jag hade privat chaufför, min egen lilla mamma körde så slapp jag vricka fötterna på pedalerna och det känns faktiskt som att man har privat chaufför när man sitter i vår bil utan barn för passageraren måste sitta i baksätet, lyx!

Men åter till skorna så känns det ju jättekonstigt, det känns som att jag skulle ha delat en tennisboll och satt under sulan (hm det hade kanske blivit billigare?!) och jag vinglar lixom fram, känns det som, så snurrar jag några varv så blir det en billig fylla. Eller kanske inte skorna var ju inte så billiga så ska ni ha en billig fylla så kör på tennisbollarna istället, ett litet tips så här inför midsommar kanske?

Om det känns något i vader, lår och rumpa? Nej det vill jag inte påstå men jag har fullt upp med gräsallergin som sitter ögon, näsa, hals (är det inte öron, näsa, hals den däringa mottagingen på sjukhuset heter?) Har suttit och snörvlat hela kvällen och ögonen har klibbat igen så jag trodde jag skulle behöva hämta vinkelslipen för att kunna öppna dem igen, när jag är på väg att krypa ur skinnet för det är så fruktansvärt jobbigt då kläcker maken ur sig: "Jag hoppas inte det gör något att jag har fönstret öppet?"
Nej för all del här sitter jag och dör lite men ha du fönstret öppet ha det!

Nu undrar ju jag om jag är gift med en guldfisk, jag menar vi har aldrig kunnat vädra eller ens ha fönsterna lite öppna från mitten på april till augusti och jag menar han borde ju komma ihåg hur vi höll på att bli små svettfläckar på golvet i lägenheten i Kalmar pga att vi inte kunde ha fönsterna öppna. Jaja nu ska jag inte hänga upp mig på det här för jag har inte PMS idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar