söndag 17 juni 2012

Måste jag börja odla skägg?

Lillebror har haft en orolig kväll men gnäll, bök och alvedon. Ja de är underbart med tandbrytning!
Så det slutade med att han fick välling och satt och gosade med makens skägg och detta verkar vara något som han gillade skarpt och då blir jag genast orolig för att han kommer kräva skäggos innan han ska sova på kvällarna och hur gör vi då. Jag vill verkligen inte försöka odla skägg, jag får väl tejpa fast svinto eller har ni någon annan bra lösning.
Nej detta får inte bli en vana det bestämmer vi här och nu tycker jag!

Påtal om tänder så ska jag till tandis imorgon och förhoppningsvis göra klart den tanden som de började fixa i oktober förra året. Håll tummarna för mig att bedövningen inte sitter i hela dan för då kommer jag svälta ihjäl eller i alla fall ha blodsockret nere vid fotknölarna och det är inte någon hit vill jag lova. Sen kan ni kanske hålla den andra tummen eller tårna för att käken ska klara av påfrestningen imorgon så jag slipper att den hoppar ur led och de måste ringa ambulans och grejer. Fast de ringer kanske ingen ambulans, tandläkaren ligger på sjukhuset så jag får kanske knata över till kirurgen själv med vidöppen mun, bäst att ta med solglasögon och en sjal så jag kan gömma mig! Men om jag svimmar av smärta så kan de ju inte be mig gå eller kan de göra det? Nej nu får det vara nog pratat om tandis och vad som kan hända för jag kommer ju inte kunna somna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar