torsdag 21 juni 2012

Dagisdebatten en runda till

Ja jag vet jag är mammaledig och därför borde jag inte brusa upp så som jag gör men med tanke på att en kompis kommenterade mitt förra inlägg om dagisdebatten med att pedagogerna på hennes dotters förskola säger dagis då blir jag upprörd igen.
En del tycker säkert att det är en löjlig sak att bli upprörd över, det är ju bara ett litet ytterpytte ord, men jag tycker att det är viktigt att efter snart 15år så borde väl i alla fall majoriteten säga förskola och inte dagis och framför allt vi som jobbar på en förskola borde ju veta vad det heter och varför.


Jag tänker i alla fall fortsätta med att lära barnen på mitt jobb att det heter förskola och att om deras föräldrar vill ha barnet på ett dagis får de byta stället för jag jobbar inte på ett dagis och jag är ingen dagisfröken! ;)

Jag brukar inte skälla på de som säger dagis i min omgivning för jag vet ju vad de menar och jag kan oxå säga dagis någon gång (för jag orkar inte alltid förklara), men jag skulle aldrig säga dagis när jag är på jobbet, lite yrkesstolthet om jag får be, hur ska vi annars kunna kräva att vi ska ha högre lön och bättre arbetsvillkor.

Men nu ska jag åter vara mammaledig och förhoppningsvis så slipper ni såna här inlägg ifrån mig ett lite tag till :) Nu ska jag sortera bebiskläder och lägga i fina högar och se vad jag kan sälja, tipp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar