torsdag 28 juni 2012

Jag måste se konstant hungrig ut?!

"-Har du beställt en grekisk sallad?" frågar den lilla sommarjobbaren mig när jag precis mosar in andra tuggan av min mozzarellatoast. 
"-Nej det har jag inte" svarar jag och försöker le, det är ju inte det lättaste när man har hela käften full med macka.
Men vad tänkte människan, oj vilken hungrig person där sitter, hon ser ut att ha beställt en grekisk sallad oxå fast hon har hela ansiktet fullt med mat, stackars lilla hungriga människa bäst att jag går och räddar henne från sin svält. Lite tidigare hade samma tjej varit framme med en tallrik med pannkakor och frågat om jag hade beställt dem, då hade jag precis fått in min mat och satt och matade lillebror, storebror och maken satt oxå vid bordet och de hade oxå var sin tallrik med mat. Men visst pannkakor kan man ju äta som efterrätt, till skillnad mot en grekisk sallad. (Ja jag verkar ha en förkärlek för att skriva grekisk sallad idag så jag skriver det en gång till grekisk sallad).

Det hade ju varit en annan sak om jag inte hade haft alla mina (två) barn utanför magen, då hade jag väl kunnat gå med på att jag kunde vri i mig nästan vad som helst och hur mycket som helst. Se här vad maken var snäll mot mig när jag väntade hans barn, han fotade en hel serie med bilder när jag stoppar mat i munnen (jag valde den snällaste bilden).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar