måndag 11 juni 2012

Sista jobbeveckan

Inte min då utan makens och de firar han genom att jobba sex dagar istället för fem, men det är klart ska man ha semester i fyra veckor så gäller de ju att vara ordentligt utarbetad eller? Sen att han har de lugnare på sitt kontor än här hemma det pratar vi inte högt om, då kanske han får för sig att jobba extra på semestern.

Jag som ogärna vill ta dagen som den kommer och som vill ha koll på allting tycker att det är jobbigt att vi knappt har bestämt någonting de två första veckorna... Vad sjutton ska man hitta på? Det ska helst inte kosta någonting heller, är det fint väder så blir det nog att testa badplatser här runtomkring, det finns ju hundra små sjöar som vi måste doppa tårna i. Undra just om det är så bra att bada så nära förlossningen, jag menar det har ju bara gått 7månader?! Nej jag får nog sitta i skuggan i år med en filt omkring mig, eller jaga en liten kille som snart kryper, han ska bara lära sig att lyfta på huvudet istället för att köra ner det i golvet/marken.

Sen vill jag till ett nöjesfält oxå, men jag vågar ju inte åka några karuseller och att låta mina barn åka det vågar jag inte de heller, så frågan jag borde ställa mig är ju varför jag vill dit? Jag tror att de har att göra med att alla andra säger att de har varit på liseberg eller gröna lund så de hör lixom sommaren till, men jag vet inte.
Vi ska smygstarta semestern på fredag med grillning och tillhörande fotboll, men eftersom varken jag eller maken har koll på om det är SM, VM eller OS som spelas just nu så kanske vi smiter i första perioden men grilla är ju trevligt och sen att träffa lite nya människor är oxå kul, läskigt men kul försöker intala mig själv att det är mer kul än läskigt, det går sådär :)

Funderar på om jag behöver ha med mig mitt grillkit på fredag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar