lördag 23 juni 2012

Snart, snart är det äntligen kväll!

Ja så känner jag just nu, jag vill att det ska bli kväll så barnen går och lägger sig å somnar så att jag kan gå och lägga mig och sova. Är så fruktansvärt trött att jag nog skulle kunna somna stående just nu, så det är tur att jag sitter ner.

Nu när storebror har fått eget rum så märks det att han börjar bli stor, eller större, för stor är han ju inte ännu, men han kan leka små korta stunder själv på sitt rum och det är underbart att se. Så tänk om 2½år då kanske mina pajkar leker själva på sina rum eller tillsammans men vad skönt det ska bli. Särskilt såna häringa dagar när man önskar att man bara kunde sitta i soffan hela dagen och glo på tv eller datorn eller varför inte bara med tom blick rakt ut i luften. Nej jag är inte bakis idag, jag fick sovmorgon oxå så jag borde vara pigg men det är jag verkligen inte, jag vågar knappt blinka för jag är rädd att ögonlocken inte orkar öppna sig igen.

Vi har precis varit ute på en promenad, det kändes så fel att barnen skulle sitta inne en hel dag bara för att mamma och pappa är trötta och sega, ska jag vara riktigt ärlig så var det ganska skönt ute, det har regnat en del i dag men det var absolut inte kallt. Så nu har jag gått första promenadrundan med mina nya skor och jag kan inte påstå att jag kände någon större skillnad mer än att det fortfarande känns som jag går på några halva tennisbollar, men den största skillnaden mot mina gamla skor är stötdämpningen, den var totalt utsliten på mina gamla skor så nu känns det som jag går på små moln igen och det är underbart.

Nu blir det pizza, det är nästan lika viktigt med pizza på midsommardagen som det är med sill och jordgubbar på midsommarafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar