onsdag 10 oktober 2012

Mat och sovklockan

Har misstänkt ett tag att lillebrors mat och sovklocka behöver nya batterier för den har inte gått likadant en dag den senaste veckan, vilket den tidigare har gjort. Igårkväll vaknade han vid halv elva och skulle ha gröt, han har ju inte ätit på nätterna sedan han var 6månader. Men han gör av med en fruktansvärd massa energi, skulle vi kunna ta han och brorsans energi och omvandla de till värme till huset så kunde vi stänga av jordvärmen hos oss och grannarna kunde strunta i sin fjärrvärme.

Nu hoppas jag att lilleman inte vaknar vrålhungrig en timme efter att jag har gått och lagt mig, han behöver inte vakna hungrig fören vid kvart över sju imorgon, han behöver för övrigt inte vakna alls i natt utan vakna pigg och glad vid kvart över sju, så ska jag glatt göra lite gröt till honom. Hans bror kan oxå han sova hela natt inatt, kors i taket vilket önsketänkande jag har men ibland får man vara lite wild ´n crazy i sina tankar har jag har hört.

Godnatt på er ute i stora världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar