fredag 26 oktober 2012

Det snöar

Tittar ut genom fönstret och ser att snöflingorna dansar där ute, min första tanke är "usch och fy jag vill verkligen inte ha någon vinter och ingen snö" men så ser jag lyckan in sonens ögon och jag kan inte längre tycka så illa om de där vita flingorna som yr omkring där ute.

Bild ifrån förra årets snöskottning!
Så det är väl bara att förbereda sig på en vinter som kommer spenderas utomhus, jag som verkligen inte tycker om kyla, snö och vintern överhuvudtaget. Men om några år så kan barnen vara ute själva och leka, det får bli mitt mantra tror jag. Den här vintern ska överlevas och barnen ska få vara ute och ha kul, dock inte idag när snön smälter en decimeter innan den landar på marken. Men en annan dag så ska vi ut och skotta och göra snöänglar. Jag har faktiskt köpt ett par överdragsbyxor så jag är redo (ska bara hämta mina kängor i huset först)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar