lördag 27 oktober 2012

Diamantbröllopsfirande

Idag har vi firat min mormor och morfar som har varit gifta med varandra i 60år, tänk det är ju hur lång tid som helst, om fem år går deras äktenskap i pension.

Vi åt grillplanka tills de sprutade rostbiff och jordgubbar ur öronen på oss och då dukar mormor fram äppelkaka, bullar, drömtårta och glass så att vi kommer vara hungriga på en vecka. Sen frågade hon om vi ville ha med oss en påse bullar hem men jag tackade vänligt nej till detta så då fryser hon in dem så vi kan äta dem en annan gång för tydligen var det vi som skulle äta upp dem.

Frågade nyss storebror om han ville ha lite köttbullar och makaroner och han svarade "nej tack det tror jag inte!" och när han tackar nej till detta då är han mätt, men det är klart han krängde i sig 4 drömtårtebitar och en massa glass till fikat så han står sig nog en stund till.

Hittade en hel massa gamla fotoalbum hemma hos mormor som jag så klart tittade i och genast så väcktes min "titta på foton hobby" till liv och jag funderar lite på om jag ska plocka fram mamma och pappas gamla bilder till ikväll, men jag kan redan nu höra makens djupa suck över att jag ens tänker tanken, fast det var flera år sedan jag tvinga honom att sitta med och titta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar