tisdag 16 oktober 2012

Inspiration

I helgen så hittade jag något som jag trodde skulle passa mig perfekt, jag hittade ett block med texten "Inspiration" på och tänkte att den måste jag bara. En tjuga för den och en rosa penna, som hittat men så besviken jag blev när jag kom hem och öppnade blocket. Det var tomt, eller det var en massa vågräta linjer men annars var det tomt. Snacka om att känna sig blåst, här trodde jag att jag hade hittat ett helt block fullt med inspiration, tips och idéer men så fel jag hade. Nu får jag helt enkelt fylla det där blocket själv med saker jag kan skriva om.


Men jag vet inte hur jag ska kunna ha med mig det där stora blocket (A4) överallt och det är ju såklart när jag inte har minsta lilla pappersbit med mig som jag kommer på de bästa skrividéerna. Exempelvis när jag går till och från förskolan eller när jag tränar, eller varför inte när jag kör bil. Så det kanske var en dålig investering det där blocket men det var en fin penna i alla fall. Fast jag har i och för sig redan börjat skriva i blocket får se om det blir inspiration eller så blir det bara liggandes i någon låda och tar plats. Vad som sker får framtiden utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar