torsdag 25 oktober 2012

En erfarenhet rikare

Jag har hört talas om killar som måste se sporten på tv, fotboll, hockey, trav och ja vad det nu finns för fler grejer de sänder på tv. Jag har dock inte upplevt någon på riktigt (de kanske bara är en myt). Jag har turen att min make inte tycker ett dugg om detta utan det är jag som tittar på sport i vår familj och det gör jag när det är OS.

Men förra veckan när jag skulle ställa in barnkanalen på boxen i fall sonen går upp tidigare än vad vi gör (vill ju inte att han hamnar på morgonnyheterna och får se en massa hemskheter), men då visar det sig att de sänder nån stor turnering i något av de stora datorspelen (fråga mig inte vilket för jag har ingen aning) och då ser jag på maken att hans blick liksom klistras fast vid tvskärmen och jag fick inte riktigt kontakt med honom. Det trodde jag aldrig skulle hända men alltid kul när något oväntat inträffar.

Men jag tror att jag har fått en liten inblick i hur andra har det när deras män/gubbar/bättre/sämre hälfter tittar på tvsport och jag är glad att det inte inträffar så ofta här hemma. Det räcker med att han sitter framför sin dator med sina hörlurar och spelar, han behöver inte invadera tvn med dessa komplicerade spel som jag inte fattar ett dugg av, det enda jag kan göra är att backa i World of Warcraft, men det kanske inte är nåt att skryta med, eller?

Ett tillägg:
Jag råkade fråga maken på msn om det heter dataspel eller datorspel och fick en hel föreläsning till svar, så där är ännu ett exempel på att jag är gift med en datorspelsnörd, men jag klagar inte.

1 kommentar:

  1. Hi hi , känner igen mig, precis samma sak här hemma ! Fast han brukar inte kolla på turnering på Tvn, men det gick ngn på barnkanalen häromdagen och då var han nära att fastna ;)

    Oh roligt att man kan tipsa :) de var goda, men jag hade nog skippat glasyren ;)

    SvaraRadera