måndag 8 oktober 2012

"Vi kunde inte fika på biblioteket!"

Storebrors matra hela vägen hem från biblioteket. Kanske ska ta det från början. Det var dags att bege sig till bibblan för att lämna tillbaka de böcker vi har lånat och låna nya böcker att läsa. Vi kom iväg och allt gick bra, jag gick, storebror sprang med sin springcykel och lillebror satt i sin vagn. När vi kom fram till bibblan lämnade vi tillbaka böckerna och vi valde nya böcker. Sonen ville bara låna spökböcker men jag smusslade ner några andra böcker i högen oxå, kände att det kan bli lite väl jobbigt att bara läsa om spöken innan han ska sova. Vi lånade böckerna och som belöning för att vi varit så duktiga skulle vi fika. Går bort till fiket men istället för att mötas av en trevlig dam som vill sälja kaffe och bullar till oss så möts vi av en lapp "Fiket stängt måndag 8/10".

Så hela vägen hem fick jag lyssna på "Vi ville fika på biblioteket, men vi kunde inte fika på biblioteket!" om och om och om igen tills jag hittade lite glass i frysen så var allt frid och fröjd igen och nästa gång tänker jag ringa ner till bibblan och kolla så att det viktigaste av allt är öppet, nämligen fiket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar