söndag 21 oktober 2012

Dagens tips!

Glöm inte att vattna era blommor!

Jag vet av erfarenhet att de typ vissnar om man inte vattnar dem så vill ni inte ha vissna blommor i era fönster så vattna eller införskaffa några i plast, gissa vad jag brukar göra?


Innan jag träffade maken hade jag mest plastblommor, de andra blommorna jag hade behövde bara vatten varannan månad och de fick de oxå, fast inte av mig utan av min kära mamma som var på besök. Nu mera delar mamma och svärmor på ansvaret för vattningen av våra blommor, fast de tror jag inte de vet om. Maken vattnar faktiskt oxå ibland, en gång var tredje månad eller så om han inte känner sig lite huslig då kan de bli två gånger i veckan. Det ska jag tala om, att blommor som inte får vatten så ofta, de mår inte bra av att bli dränkta med vatten flera gånger i veckan. Jag tror de blir generade av att få så mycket uppmärksamhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar