torsdag 4 oktober 2012

De magiska orden

"Snälla, snälla mamma!"

Nu har sonen kommit på vilka ord hans mamma faller för, så nu blir det ännu svårare att säga nej, för ni tror väl inte att han bara säger det en gång och sen är det bra. Nej här ska det tjatas tills det blir ett stort hål i huvudet och skoskav i öronen.

"Snälla, snälla mamma kan du hämta nappen åt mig? Snälla snälla mamma!"
- "Nej jag byter blöjan på lillebror nu"
- "Snälla snälla mamma, kan du hämta nappen åt mig? Snälla snälla mamma!"
- "Vad sa jag att jag gjorde?"
- "Vad säger du mamma?"
- "Jo jag sa att jag byter blöja på lillebror"
- "Snälla snälla mamma..."

Vid det här laget har jag bytt klart blöjan på lillebror och kan hjälpa honom att leta efter hans napp så inga tårar denna gången men jag tror nog att det snart går inflation i ordet "snälla!"

Men jag gillar det här mycket bättre än vilket trots i världen så jag försöker njuta av de snälla orden som bombarderar mig som en kulspruta så jag knappt hinner svara innan nästa salva avfyras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar