fredag 7 december 2012

En dag när jag inte gjort någonting

Idag har jag inte gjort någonting vettigt, inte för att jag brukar göra speciellt vettiga saker men jag brukar alltid ha någonting att berätta om, men idag är en sådan dag då ingenting har hänt. Eller det är väl klart att det har hänt saker idag oxå, jag blev väckt imorse av sonen som kom in med en macka i handen som det var tagit två bett på och han sa:
"Mamma det är en gammal macka jag måste ha en ny"
Den mackan han hade i handen hade hans pappa gjort 1½ timme tidigare och det är klart den var nog lite torr i kanten efter att ha legat framme, så han fick en ny macka och ett glas "kaffe" eller oboy som vi andra kallar det. Sen kom förmiddagen tassande och vi tittade på barnkanalen medan lillebror sussade sött i sin säng. Sen åt vi lunch som vi brukar göra och sen började det gå utför, allt skulle vara där det inte brukar vara, sonen kollade så att det fanns batterier i brandvarnaren (det gjorde det), han fyllde lillebrors säng med leksaker för den stackaren hade det ju så tråkigt när han skulle sova. Som om inte det skulle vara nog så sköt han fram ett litet bord till skötbordet som han klättrade upp på och sedan stod han och skrek att han behövde ny blöja, det är kanske dags att läsa pojken och vargen för honom snart.
Till mellanmål ville han ha "kaffe" och rån, det han egentligen menade var oboy och lingongrova, men det var väl glasklart eller?

Lillebror har hittat några fina tavlor som han tyckte hängde fel, han har kommit på hur man öppnar diskmaskinen så att man kan klättra upp i den och sitta där och ha det mysigt. Men det fräckaste av allt var när han lurade till sig två brukar mat ikväll (vilket inte är någon skandal över huvudtaget är man hungrig ska man äta men lite roligt är det allt) Vid klockan fem fick han en portion mat av hans pappa sedan åkte vi iväg och "fixade" mat till oss andra, då gick han till lådan och tog fram en burk så mormor som var lyckligt ovetande om att han redan hade ätit blev imponerad av att han kunde tala om vad han ville och gav honom en burk till bara en timme efter den första, sen en timme senare skulle han ha gröt som vanligt för annars kan man ju inte somna heller, det förstår väl vem som helst?!

Det var min dag, som sagt det har inte hänt speciellt mycket så jag avslutar här och ser fram emot helgen som börjar när som helst nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar