söndag 2 december 2012

Första advent och julskyltning

Det kan sammanfattas i ett enda ord och det är KALLT!

Fy rackarns vad kallt det blev idag och man kan säga att det som varje år kom lite som en överraskning att det blir kallt i december. När vi vaknade låg det drygt en decimeter snö utanför fönstret och sonen blev överlycklig, sedan blev han ledsen eftersom vi skulle åka hem och inte kunde vara kvar och leka i all den härliga snön, men han fick hjälpa till och skotta lite så var han lite nöjd.

Efter en lugn färd hem på snöiga vägar så blev det dags för årets julskyltning och det var inte förens vi satt i bilen hem som vi kom på vad det var som saknades, julmusiken hördes inte någonstans. Jag är inget stort fan av julmusik men för att få lite julstämning bland högstadieklasser som säljer grankransar och utklädda tomtar som skrämmer barnen så hade det inte varit fel med en eller två små jullåtar som hördes ut över torget, men nu var det bara tyst och kallt.

Sonen ville ha kall glass (vet inte om det finns varm glass men det ville han inte ha i alla fall, den skulle vara kall) men det fanns det ingen att köpa och hade det gjort de hade han inte fått köpa någon i alla fall för det var ju himmelens kallt att jag jag fick köldskador bara han nämnde ordet glass.

Nu ska jag slänga mig i soffan och titta lite på ett bones-avsnitt om jag kan hitta maken någonstans (vågar ju inte titta själv), jag gissar på att han ligger och sover i sonens säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar