måndag 17 december 2012

Skrivpuff - Eld

När jag var på läger för jättemånga år sedan så skulle vi sova i vindskydd och för att hålla oss varma så tände vi en eld utan för vindskyddet och har man en öppen eld på det där viset så krävs det en eldvakt. Jag och en killkompis fick passet mellan 00 och 03 så vi fick sova en timme innan vi blev väckta och så satte vi oss vid elden och började grilla marshmallows. Det var så mysigt och trevligt och vi frös ju inte om framsidan precis, värre var det med ryggen den var så att säga ganska kall. När vi efter en liten stund börjar äta våra grillade marshmallows så märker vi att de var med lakritssmak, vilket inte var gott alls men tiden gick och vi hade tråkigt så vi äter lite marshmallows till med jämna och ojämna mellanrum. När klockan blir tre är det ingen som går upp trots att vi försöker väcka dem på att möjliga vis, så vi får helt enkelt ta nästa pass också. När de andra börjar vakna framåt 06 på morgonen så är alla marshmallows slut och vi mår illa, det visar sig då att det inte var den lilla påsen vi har ätit upp utan vi har delat på ett kilo lakritsmarshsmallows. Behöver jag tala om att jag inte äter såna längre, men vanliga går bra.

4 kommentarer:

  1. Söt berättelse. Jag har varit en sådan där som vägrat att gå upp vid tre... men så gillar jag fortfarande lakrits också.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle stämma det läger som inte tillhandahåller grillkorv till nattvakterna. *upprörd*

    SvaraRadera
  3. Haha du har min totala förståelse.

    SvaraRadera