tisdag 18 december 2012

Paketinslagning

Som jag trodde, det var mycket gråt, svett och tårar när julklapparna fick sina förklädnader, i min iver slog jag till och med in saker som inte alls skulle ha papper på sig men nu blev det så. Lillebror kom gående med husets alla kryddor och jag vet inte om han vill ge bort dessa i julklapp, det kanske är dags att ta det där snacket om att man inte får ge bort någon annans saker, eller är det försent?

Sen var det bara barnens klappar kvar och nej jag gav mig inte på att försöka stänga in mig ett rum och slå in paket utan jag väntade till nu ikväll, så medan maken kokade kolan så slog jag in barnens julklappar och inte kunde jag föreställa mig att det skulle ta så lång tid. Nu kan man ju inte beskylla mig för att vara den snabbaste paketinslagaren i stan men jag trodde nog ändå inte att det skulle ta över en timme. Jag trodde att jag var klar men då kom jag på att det var paket ifrån gammelfarmor som skulle slås in också och sen paket till mig och maken oxå de från gammelfarmor, men bara för att jag har slagit in dem så betyder det inte att jag har valt vad jag skulle köpa till mig själv, nej hon har tittat i bladet innan hon ringde och frågade om jag kunde köpa julklapp till mig själv, perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar