fredag 14 december 2012

Jag är tydligen för ung

Det är något speciellt att gå ut första gången efter att man har barn, man kan inte längre gömma sig bakom ett gullit leende eller en pratkvarn utan nu är man själv i centrum igen. Man kan inte skylla fläckarna på kläderna på sina barn och inte heller att man har ett halv sminkat ansikte, eller visst man kan skylla på dem men då måste jag ju upprepa frasen "Jag har barn hemma därför ser jag ut som en julgran i januari" och vem orkar umgås med mig om det är det enda jag säger.

Första gången jag gick ut och festade efter att jag hade blivit mamma så kommer vi glada och lite runda under fötterna till nattklubben och då blir jag stoppad av vakten som vill titta på mitt leg, visst det går bra jag menar jag är ju 24år klart att jag ska komma in. Det var 25års gräns den kvällen, men jag hade tur och kom in i alla fall och det tror jag det, vi var nog totalt 40 personer på hela stället.

Imorgon är det alltså dags att ge sig ut igen, det är första gången sedan nummer två såg dagens ljus, vi ska börja på restaurang och sedan var tanken att vi skulle fortsätta ut och skaka rumpa men det är tydligen 28års gräns där, hur är detta möjligt?! Undra om jag kommer ha samma tur denna gången eller om vi helt enkelt får hitta ett annat ställe att parkera oss på där vi kan ta ett glas vin och bara prat, det låter inte helt tokigt det heller. Men lite irriterande är det att jag aldrig verkar vara gammal nog att få komma in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar