måndag 17 december 2012

Envisa unge

Det har varit så lätt att lägga båda mina barn tidigare, in i sängen, i med nappen och snutten vid kinden alternativt på pannan och sen har de sovit som klubbade sälar. Men nu har lilleman helt slagit bakut och tänker minsann inte sova på förmiddan längre, har gått från att ha sovit en timme till att inte sova alls, men visst det är helt okej bara han sover på eftermiddan. Men det vill han ju inte det heller, så nu får man lura honom genom att sätta honom i spjälsängen, nappen i munnen och sen en bok så sitter han och bläddrar i den tills han somnar med lampan tänd! Det tog en stund innan jag kom på hur jag skulle göra så nu hoppas jag att han inte byter rutin igen. Men känner jag honom rätt så har han nog en hel del andra saker han tänker testa innan han slutar sova middag, men det är ju härligt med kreativa och envisa barn, i varje fall när de sover!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar