lördag 8 december 2012

Lördag, inte en dag som alla andra

Den här dagen började som vilken lördag som helst, stora killen kom in och tända  alla lampor för solen hade ju gått upp och då skulle minsann vi också gå upp, ibland längtar jag inte efter att det ska bli sommar och att solen aldrig går ner, men bara ibland.
Sen for vi till affären och efter var de pulkaåkning och jag satt och kollade lite på vad jag ska göra med mina texter som jag har, jag har en liten idé men får se vad det blir av den, så länge är allting lugnt.

Sen börjar det gå utför...

Det första som händer är att jag gör en stuvning som ville vara sås, detta lyckas maken rädda upp och vi får i oss lunch. Sen upptäcker maken att vinterdäcken vi har köpt är fel och de passar inte vår bil, sen går persiennen sönder och jag får inte rabattkoden att funka när jag ska beställa julklappar och här någonstans känner jag för att gräva ner mig i snön. Men vi var bortbjudna på glögg och godis och det kunde vi ju minsann inte missa, speciellt inte eftersom sonen skulle få träffa en av sina idoler, en kille som är ett år äldre än honom. Så det var bara att packa in oss mormor och morfars bil och köra iväg, jag körde hem och tänk jag kunde till och med parkera när vi kom hem, lite stolt är jag över mig själv.

Nu tänker jag gå och sova för imorgon är det barnjulfest på makens jobb, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar