fredag 27 april 2012

Ska det vara så här?

Snart ska vi och lyssna på Mora Träsk och jag är uppskruvad till max. Jag får ont i magen bara jag tänker på allt som kan gå fel:

  • Vi hittar säkert ingen parkering, jag menar den här stan är inte känd för sina parkeringsplatser inte heller för bristen av dem, men ändå.
  • Sen kommer det vara mils långa köer, det är det väl alltid när man ska på konsert?
  • Jag är iallafall utrustad med egen plastpåse att lägga skor och jacka i, så den påskön slipper jag! HA!
  • Sen om vi skulle komma alldeles förtidigt så måste sonen roas innan det börjar och jag roas inte av spring fram och tillbaka vilket han gör.
  • Sen ska man ut ur lokalen med alla andra fredagsmys-sugna föräldrar som säkert tror att de blir extra dippa till tv:n ikväll när ungarna är helt slut, de kan de ju fortsätta drömma om. Jag kan tala om för dem att ungarna säkert är upp nån timme extra ikväll bara för att.
  • Det kommer även bli problem med att hitta och få ut bilen från parkeringen, när alla andra ska hem (se föregående punkt)
Vad har jag gett mig in på?! Hur ska jag fixa detta utan ett nervöst sammanbrott? 

Jag ska iallafall börja med att byta om till dregelfria kläder och ta på mig strumpor (svarta strumpor naturligtvis).

Hoppas att ni andra får en lika harmonisk fredagkväll som jag kommer ha!

1 kommentar:

  1. hoppas ni får det riktigt skoj trots allt som kan gå fel;)

    SvaraRadera