söndag 15 april 2012

Hockey?! Var är nyheterna?

Slog precis över till tv4 för att kolla nyheterna men det är visst nån hockeymatch som drar ut på tiden. Undra om det är någon viktig match för kommentatorerna skriker nämligen?
Förstår inte det här med hockey jag hinner ju inte se pucken och så byter de gubbar hela tiden så man fattar ju ingenting!

Borde gå och sova men väntar på att ett gammalt hederligt VHSband ska hoppa över till datorn och det är en kvart kvar innan jag kan trycka på stop och gå och sova.

Nu skriker de som aldrig förr och pratar så fort så de kommer ha träningsvärk i tungan imorron, de pratar om chanser och byten och avgöranden. Känner mig nästan stressad av det här, nej hockey kan inte vara bra för hjärtat eller stressmagen.

"Var är pucken?! Var är pucken?" frågar de nu. Det var ju de jag sa, man ser inte pucken!

Detta blev ett rörigt inlägg men vad sjutton jag skulle se nyheterna men får se en utvisning för nåt pack som skulle ut men de kunde inte säga de på svenska inte, utan de skulle vara på utrikiska skulle det. Undra hur länge matchen håller på jag kommer ju missa nyheterna. Stackars mig, jag som vill veta vad som har hänt i världen och nej jag tänker inte läsa om det på nätet jag vill ju att nån annan ska läsa det för mig bara för att jag ska kunna klaga lite när det blir försenat.

Nu var det tydligen slut undra om det var nån som vann?

Nu var inspelningen klar så då kan jag gå och sova. God natt och ursäkta för ett konstigt inlägg men det var mina tankar såhär i slut minuterna av en hockeymatch. Och vill ni veta så blev det inga nyheter för mig. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar