tisdag 24 april 2012

Inga mer gratisbananer!!

Läste precis på en aftonbladet att ica maxi i Södertälje ska sluta med gratisbananerna till barnen för att folk har halkat. Tycker det är synd att dessa bananer plockas bort, jag vet inte hur många gånger de har räddat vår handling från att urarta till en skrikfest. Sen får man väl vara lite smart som förälder och plocka upp efter sina barn, har man dem sittandes i vagnen när de äter bananen som har man ju koll på vart skalet tar vägen och även om de tappar någon bit så då borde ju olyckor kunna undvikas.
Fast jag har full förståelse för att ica plockar bort gratisbananerna eftersom de inte vill att någon skadar sig i deras affär, det är ju inte direkt någon bra reklam. Men som sagt de där gratisbananerna har räddat mig många gånger från att ha haft ett gråtande barn med mig i affären för att jag har missbedömt tiden det skulle ta att handla.
Nu behöver jag ju inte lägga ner mer tid på detta eftersom jag varken bor i Södertälje eller känner till någon affär här i stan som har gratisbananer, men ändå :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar